Πόσο μπορεί να κοστίσει μια ιστοσελίδα ή ενα eshop; (κατασκευή, πάγεια, διαχείριση)

Γράφει ο: Γιάννης Σουρανάκης
Κατηγορία BLOG
Ετικέτες

Οκ! Έχεις ονειρευτεί ενα project, κάνεις έρευνα αγοράς και παίρνεις προσφορές από 450€ μέχρι 9000€, και αναρωτιέσαι:
"μα είναι τρελές αυτές οι εταιρείες;"

Η απάντηση είναι απλή. ΝΑΙ! είμαστε για δέσιμο.

Πάρε μερικές συμβουλές και ενα μικρό οδηγό για να καταλάβεις τι παίζει.

Κατ' αρχάς, ο κάθε επαγγελματίας κοστολογεί τη δουλειά του όσο θέλει.
Ένας freelancer μπορεί να δουλεύει από το σπίτι του με εναν υπολογιστή, να κάνει τα πάντα ή τέλος πάντων, ότι έχει μάθει, είτε εμπειρικά είτε από κάποια σχολή είτε ακόμα και από την πρακτική του σε μία εταιρεία (που ειδικεύεται στο να κατασκευάζει επαγγελματικές ιστοσελίδες και ηλεκτρονικά καταστήματα), χωρίς πάγια, χωρίς κόστος, αντιγραφή - επικόλληση, έτοιμα temps, έτοιμα CMS, χωρίς ιδιαίτερες ευθύνες αν θα πετύχει ή όχι το όλο εγχείρημα, χωρίς χωρίς χωρίς (ας μη μακρηγορούμε, μπήκες στο νόημα) και σου δίνει προσφορά 450€ (;) φυσικά και μπορεί! Τι τον νοιάζει μετά, πως εσύ θα θες να πουλήσεις; τι τον νοιάζει πως το site σου θα πρέπει να είναι λειτουργικό σε βαθμό που θα σου φέρνει έσοδα; 450€ πλήρωσες. Καλά είναι!
Από την άλλη έχεις την εταιρεία πραγματικό Θεό επί της γης, με βραβεία, με πτυχία, με δημοσιεύσεις, με με με και σου δίνει προσφορά 9000€ ή και 12000€ γιατί; γιατι μπορεί! Είναι και αυτός ένας τρόπος να έχει στο case studies της, αποκλειστικά "μεγάλες" εταιρείες και πελάτες, που με αυτό το σκεπτικό να αποκλείει μικρομεσαίες επιχειρήσεις, επιχειρήσεις που δεν θα πάρουν σοβαρά την ίδια τους την επένδυση αν είναι κάτι πολύ οικονομικό.

Συμβουλή 1 προσπάθησε να αποφύγεις τις ακρότητες.

Αν έχεις σχετικά μικρή, καθόλου ή μια πολύ άσχημη εμπειρία, από το διαδικτυακό πάρε-δώσε τότε μίλησε με τον κάθε ένα προσωπικά, προσπάθησε να αποφύγεις τηλεφωνικές προσφορές χωρίς να εξηγήσεις τι είναι αυτό που θέλεις να δημιουργήσεις online. Δώσε έμφαση στην λογική και μην σε παρασύρουν ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΙΑ! Κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στην χώρα μας ειναι δύσκολη! Τι σε κάνει να πιστεύεις οτι στο διαδίκτυο ειναι εύκολα; Ζήτησε υποστήριξη μετά την κατασκευή, προσπάθησε να ενσωματώσεις στην προσφορά σου όσες περισσότερες υπηρεσίες προώθησης μπορείς.

Συμβουλή 2 μην βάλεις πράγματα στην προσφορά σου που δεν χρειάζεσαι.

Τίποτα στο διαδίκτυο δεν χτίστηκε από την μια μέρα στην άλλη. Ξεκίνα με κάποιους στόχους και ανέβαζε σταδιακά. Η ιστοσελίδα σου ειναι κάτι που δεν θα σταματήσεις να εξελίσσεις ποτέ, πάντα να προσθέτεις και να αναβαθμίζεις αυτό που πραγματικά χρειάζεσαι. Για παράδειγμα εάν θέλεις να κατασκευάσεις eshop και θέλεις να μπείς αμέσως στο skroutz, υπάρχουν προαπαιτούμενα, π.χ. πληρωμή με πιστωτική/χρεωστική, και τουλάχιστον μία εφαρμογή για να εξάγεις τα προϊόντα σου σε xml μορφή όπως θέλει το skroutz. Αυτό από μόνο του ανεβάζει το κόστος κατασκευής, εάν όμως δεν σε ενδιαφέρει άμεσα το συγκεκριμένο κανάλι αύξησης πωλήσεων, μπορείς να τα προσθέσεις αργότερα όταν θα αποφασίσεις την καταχώρηση σου στη συγκεκριμένη μηχανή κ.ο.κ.

Τελικά πόσο κάνει;

Πάγια έξοδα. Τα πιο σίγουρα έξοδα που θα έχεις όποιον κι αν επιλέξεις για την κατασκευή (αλλάζουν οι ποιότητες και τα ψιλά γράμματα).

  • Domain/όνομα χώρου ~ 25€ διετία
  • Server (εδώ δεν θέλει τσιγκουνιές), από εδώ τρέχουν τα πάντα, από το server σου εξαρτάται η ταχύτητα της σελίδας (σε ενα βαθμό, υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες), επηρεάζει μέχρι και την κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα της Google. Να είσαι ενήμερος για VPS / Dedicated servers, bandwith, ταχύτητα, ssd δίσκο και υπολόγισε από 200€ - 500€ /χρόνο μέχρι και 100€ /μήνα για μεγάλα eshop (αν η σελίδα σου έχει υψηλές απαιτήσεις το κόστος ανεβαίνει κι άλλο). Απέφυγε shared πακέτα φιλοξενίας, προτίμησε managed υπηρεσίες και όχι αγορά πακέτων φιλοξενίας online από διάφορες εταιρείες.
  • Συντήρηση, αν εχεις συχνές αλλαγές και τροποποιήσεις στην σελίδα σου, χρειάζεσαι και ένα πακέτο συντήρησης από την εταιρεία σου, εδώ εξαρτάται από τις απαιτήσεις σου και την συμφωνία που θα κάνεις.

Κόστος κατασκευής.
Πρέπει να ξέρεις έστω και στο περίπου τι θέλεις να κάνεις, άρα θεωρούμε δεδομένο πως θα υπάρχει εταιρική ταυτότητα π.χ. logo (αν δεν έχεις, αυτό θα ανεβάσει το κόστος).
Περιεχόμενο, η ιστοσελίδα θα κατασκευαστεί, τι θα έχει μέσα όμως; (αν πρέπει να αναπτύξει άλλος εκτός από εσένα το περιεχόμενο, όπως κείμενα, φωτογραφίες ή αν εχεις ηλεκτρονικό κατάστημα και θα πρέπει να αναλάβει τρίτος την καταχώρηση των προϊόντων σου), ναι και αυτό θα ανεβάσει το κόστος.
Αν έχεις παράλογες απαιτήσεις, τύπου "η ιστοσελίδα μου θέλω να ειναι ισάξια των μεγαλύτερων εταιρειών του κόσμου", όλα τα σφάζουμε όλα τα μαχαιρώνουμε, κάνουμε οτι θες, αλλά θα πρέπει να πληρωθούμε για αυτό. Εμείς θα σε αποτρέψουμε να ξεκινήσεις με κάτι τέτοιο, αλλά θα σε παροτρύνουμε αυτός να είναι ο στόχος σου και φυσικά να τον ξεπεράσεις. Ξεκίνα ομως πρώτα να δουλεύεις, να έχεις κάποια έσοδα, και επένδυσε σιγά σιγά ή ακόμα καλύτερα, επένδυσε από τα έσοδα που βγάζει η ιστοσελίδα σου (ναι αν τη δουλέψεις σωστά, θα έχεις έσοδα!).

"Τελικά πόσο κάνει δεν μου είπες".
Όπως βλέπεις τα πράγματα ειναι αρκετά περίπλοκα. Είναι διαφορετικές οι τιμές και τα κοστολόγια π.χ. για μία εταιρική ιστοσελίδα, διαφορετικές για booking συστήματα, ξενοδοχείων ή rent a car και διαφορετικές για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με δυνατότητα διασύνδεσης σε μηχανές σύγκρισης τιμών και πολλαπλούς τρόπους πληρωμής (έχει σημασία και το είδος των προϊόντων, π.χ. για παπούτσια ανεβαίνει το κόστος). Εάν θέλεις διασύνδεση με ERP ή διαχείριση αποθήκης σε .exe πρόγραμμα που διασυνδέεται με SSH με το online κατάστημα σου, όλα αυτά ανεβάζουν το κόστος σου.
Επίσης το είδος της πλατφόρμας που θα χρησιμοποιηθεί διαφοροποιεί και αυτό το κόστος, π.χ. το custom CMS είναι πάντα ακριβότερο από κάποιο open source λογισμικό π.χ. Wordpress, Joomla κτλ.

Συμπλήρωσε την φόρμα "επικοινωνία" ή "Ζήτησε μας προσφορά" για το δικό σου μοναδικό project.

Σε όλα αυτά πρέπει να υπολογίσεις και τα λειτουργικά σου έξοδα.
Για μία εταιρική ιστοσελίδα, γραμματειακή υποστήριξη που πιθανόν να υπάρχει, ειναι αρκετή.
Για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, εξαρτάται από την κίνηση του, μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει το λειτουργικό ενός φυσικού καταστήματος (μην τρομάζεις, τα eshop που το καταφέρνουν αυτό έχουν τεράστια έσοδα και κίνηση μέσω του online καταστήματος τους που δεν απασχολεί και ιδιαίτερα η άυξηση των παγίων του eshop τους).

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Δυναμική ή στατική ιστοσελίδα; To eshop μου δεν πουλάει! »

Please publish modules in offcanvas position.