Ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών

Γράφει ο: Γιάννης Σουρανάκης
Κατηγορία BLOG

Κανάλια...
αύξησης πωλήσεων,
αύξησης αναγνωρισιμότητας,
απόκτησης δημοφιλίας και επισκεψιμότητας

ή απλά σωσίβια σωτηρίας;

Το σίγουρο είναι ότι κατάλαβες ότι μιλάμε για τις ελληνικές μηχανές σύγκρισης τιμών.

Τίμιες μεν αποτελεσματικές όμως;;; ίσως! ως ένα βαθμό.
Άρθρο το οποίο μπορείς κάλλιστα να μακρηγορήσεις και πάλι άκρη να μην βγει.
Ας τα πάρουμε από την αρχή.
Ένα eshop καλό είναι να υπάρχει σε όσα περισσότερα κανάλια αύξησης πωλήσεων μπορεί.
Κακά τα ψέμματα, αν μπεις στην διαδικασία της σύγκρισης τιμών θα έχεις άμεσα αποτελέσματα. Αποτελέσματα μετρήσιμα. Και μιλάμε για πωλήσεις όχι απλά επισκέψεις. Το κακό είναι ότι όλες οι επισκέψεις ΔΕΝ γίνονται πωλήσεις, το ακόμα χειρότερο είναι ότι την επίσκεψη την πληρώνεις κομματάκι ακριβά. Σε σχέση με άλλες PPC επιλογές.

Τεράστιο διαχειριστικό κόστος!
Όπως έχουμε αναφερθεί και σε άλλα άρθρα δεν μπαίνεις κι όλα λειτουργούν στον αυτόματο (σχεδόν πουθενά δεν γίνεται αυτό). Πολύ πιθανόν ο έλεγχος τιμών των προϊόντων σου να γίνει καθημερινός. Οπότε ξεχνάς το "Στήνω κατηγορίες / τιμές και όλα καλά". Ο ανταγωνισμός σου καθορίζει και την συχνότητα αλλαγών τιμών σε προϊόντα. Σκέψου να έχεις ένα XML με 7000 κωδικούς και να πρέπει να "φτιάξεις" τιμές (nightmare).
Αν το αφήσεις, πολύ απλά σταματάς να έχεις πωλήσεις!

Γι' αυτό λέγονται άλλωστε και μηχανές σύγκρισης τιμών.
Μεταβλητές που πρέπει να συνυπολογίσεις: είναι πόσο αγοράζεις, πόσο το πουλάς τώρα, πόσο στο φυσικό σου κατάστημα, πόσο οι ανταγωνιστές σου, πόσο είναι τα αντίστοιχα μεταφορικά και έξοδα αποστολής στον ανταγωνισμό αλλά και πόσο τα χρεώνεις εσύ, και εν τέλει πόσο κέρδος θέλεις να έχεις από το προϊόν (κέρδος με την ευρύτερη έννοια του όρου).

Εντάξει μπορούμε να το απογειώσουμε για περιπτώσεις άρνησης παραλαβής, ελαττωματικού προϊόντος, επιστροφής, αλλαγής/αντικατάστασης, δικαίωμα υπαναχώρησης, ανθρώπινα λάθη, καθυστέρηση παράδοσης από την Courier και άλλα πολλά..... αλλά μην σας χαλάσουμε την έκπληξη, ανακαλύψτε τα μόνοι σας.
Εν κατακλείδι αν δεν είσαι οργανωμένος θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα. Υπόψιν τα reviews θερίζουν.

Προς θεού δεν προσπαθούμε να σε αποτρέψουμε στο να καταχωρηθείς σε μία τέτοια μηχανή σύγκρισης τιμών, κάθε άλλο, όλους μας τους πελάτες τους προτρέπουμε για την καταχώρηση τους σε μία τουλάχιστον μηχανή σύγκρισης τιμών. Προσπαθούμε να σε προετοιμάσουμε για το τι σε περιμένει και ότι δεν είναι ρόδινα όλα.
Και ότι σίγουρα δεν είναι μονόδρομος και μοναδική επιλογή η καταχώρηση του eshop σου σε μία μηχανή σύγκρισης τιμών.

Είπαμε να μην μακρηγορήσουμε!

Αρχικά το κόστος εγγραφής. [11/2016]
Για την πιο δημοφιλή μηχανή σύγκρισης τιμών, το κόστος εγγραφής είναι 348€ (μέσα περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ καθώς και τα πρώτα 100€ σε κλικ).
*ισχύει μία προσφορά (03/2017) που όλο το κόστος εγγραφής, με την προσθήκη μίας υπηρεσίας, γίνεται όλο το ποσό διαθέσιμο σε κλικ.
Για τις υπόλοιπες μηχανές είναι περίπου στα 150€ (περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ και τα πρώτα 50€ σε κλικ).
Φυσικά η κάθε μηχανή έχει το δικό της CPC (κόστος ανά κλικ). Κυμαίνονται από ~0.04€/κλικ ~0.07€/κλικ. Αν σου φαίνονται μικρά τα νούμερα, κάνεις λάθος! Πλησιάζουν επικίνδυνα το κόστος κλικ της google και φυσικά ανεβαίνουν. Φαντάσου μόνο αυτές οι μηχανές σύγκρισης τιμών να σου φέρνουν 600 με 700 επισκέψεις (όχι πωλήσεις μην μπερδεύεσαι) την ημέρα -do the maths-.
*το CPC της κάθε μηχανής διαφέρει ανά κατηγορία.

Στην χαριτωμένη ερώτηση "τι γίνετε αν κάποιος μου κάνει κλικ και δεν αγοράσει τι γίνετε;" η απάντηση είναι πως δεν δίνουν δεκάρα (δεν είναι συνεργάτες σου! Πρέπει να το γνωρίζεις αυτό). Υποτίθεται υπάρχει έλεγχος από μεριά τους για την ποιότητα των κλικ. Η αλήθεια όμως είναι ότι εσύ δεν μπορείς αυτό να το ελέγξεις.

Εμπειρικά έχουμε παρατηρήσει ότι όλοι μας οι πελάτες που στην αρχή ναι μεν δυσανασχετούσαν με όλα τα παραπάνω στην πάροδο όμως του χρόνου έγιναν καλύτεροι, οργανώθηκαν, δημιούργησαν πολιτική, αυτοματοποιήθηκαν. Μπορεί να χρειαστεί χρόνος, όταν έρχονται όμως οι πρώτες μαζικές πωλήσεις και η πρώτη θετική κριτική γεμίζεις ενέργεια και αισιοδοξία.

Για να ενταχθείς σε κάποια από τις μηχανές σύγκρισης τιμών υπάρχουν προαπαιτούμενα και προϋποθέσεις:
Λειτουργικό και εύχρηστο eshop,
πολλούς τρόπους πληρωμής (πιστωτική/χρεωστική κάρτα υποχρεωτικό), ευδιάκριτες φωτογραφίες σε καλή ανάλυση με λευκό background χωρίς υδατογραφήματα,
όρους χρήσης / τρόποι πληρωμής & αποστολής ( να συνάδουν με το καλάθι σου),
νόμιμη επιχείρηση και πολλά άλλα.

Σκοπός και στόχος της ένταξης του eshop σου σε μηχανή σύγκρισης τιμών είναι οι μαζικές πωλήσεις.
Για να πετύχεις όμως μαζικές πωλήσεις θα πρέπει να βγαίνεις και αρκετά ψηλά στις πρώτες θέσεις των τιμών (όχι απαραίτητα στις 3 πρώτες). Κάνε έρευνα πριν αποφασίσεις την ένταξη σου σε κάποια από τις μηχανές σύγκρισης τιμών και δες τον ανταγωνισμό σου. Εάν πουλάνε πολύ πιο φτηνά από ότι αγοράζεις εσύ καλύτερα να προτιμήσεις άλλο κανάλι αύξησης πωλήσεων, ο χρήστης μπαίνει στις ιστοσελίδες αυτές για το φτηνότερο.
Καθημερινός έλεγχος του ανταγωνισμού σου είναι άκρως απαραίτητος και όπως είπαμε και παραπάνω πρέπει να "ψαχτείς" στο που σε συμφέρει να πουλάς ή να βρεις να αγοράζεις πιο φτηνά. Εκτός από τις ανταγωνιστικές τιμές που θα έχεις στα προϊόντα σου θα πρέπει να είσαι και ανταγωνιστικός και στο κόστος των μεταφορικών σου.

Με κάποιο τρόπο θα πρέπει να βρεις πως θα αλλάζεις τις τιμές σου μαζικά. Ίσως με κάποιο CSV import/export. Είναι σχεδόν αδύνατον να φτιάχνεις 1-1 προϊόν σε καθημερινό έλεγχο μέσα ένα πλήθος 7000-10000 κωδικών (υπάρχουν και online υπηρεσίες για αυτό το σκοπό αλλά πολύ ακριβές).

Για κάποιο λόγο στην Ελλάδα ενώ έχουμε απλουστεύσει τη διαδικασία ολοκλήρωσης παραγγελίας, ο κόσμος συνεχίζει να προτιμά τις τηλεφωνικές παραγγελίες. Υπολόγισε περίπου 7 στις 10 παραγγελίες γίνονται τηλεφωνικά, ειδικά σε προϊόντα που δεν αναγράφεται λεπτομερής περιγραφή οπότε ο χρήστης/πελάτης αναγκαστικά θα επικοινωνήσει τηλεφωνικά για περισσότερες πληροφορίες. Σε άλλες περιπτώσεις και να υπάρχει η περιγραφή πάλι θα πάρει να ρωτήσει αν είναι συμβατό ένα π.χ. Hands Free για το κινητό του (ενώ υπάρχει στην περιγραφή).
Οπότε όσο και να έχεις αυτοματοποιήσει το eshop σου πάντα θα θέλεις ένα άτομο για να σηκώνει τηλέφωνα (βέβαια υπάρχουν υπηρεσίες τηλεγραμματείας με συμπαθητικές τιμές)

Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο;;;

Έχεις ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι αδύνατον να εξυπηρετήσεις τον πελάτη σου όπως ένα φυσικό. Δειγματίζεις από μια οθόνη. Δώσε στο πελάτη σου να καταλάβει ότι του παρέχεις τέτοιες τιμές γιατί από το διαδίκτυο μπορείς να περιορίσεις το κόστος, μεγάλη μάζα δεν ξέρει, δεν καταλαβαίνει άρα πρέπει εσύ να τον εκπαιδεύσεις. Αν το κάνεις αυτό τότε τον έχεις κερδίσει. Αν τον ξεναγήσεις στην εμπειρία της ηλεκτρονικής πώλησης τότε θα είναι πολύ πιο ικανοποιημένος από το να του τα δώσεις όλα στο πιάτο.
*οι χρήστες / αγοραστές που χρησιμοποιούν ιστοσελίδα με σύγκριση τιμών για να πραγματοποιήσουν την αγορά τους πολλές φορές δεν ξέρουν καν από ποιο κατάστημα έκαναν την παραγγελία τους. Οπότε το χτίζω brand μέσα από μία ιστοσελίδα σύγκρισης τιμών δεν υφίσταται.
**προσοχή μην ευτελίζεις τα προϊόντα σου σε μία "μάχη" τιμών τύπου 10,92€ από την ανταγωνιστή σου που το έχει 10,93€. Ήδη μεγάλοι εισαγωγείς απαιτούν από τους μεταπωλητές τους προτεινόμενη τιμή λιανικής και είναι όλοι στοιχισμένοι στις ιστοσελίδες αυτές με την κατάταξη να γίνεται βάσει θετικών αξιολογήσεων κ.α.

Υπάρχει μια μερίδα κόσμου που εκμεταλλεύεται το απρόσωπο της συναλλαγής και σε περίπτωση δικού του λάθους τα ρίχνει σε εσένα, δεν θα διστάσει μάλιστα να σε εκβιάσει και με αρνητική κρητική αν δεν του δώσεις κάτι. Χειρίσου τον με τρόπο.
Σε ακραίες περιπτώσεις τα τμήματα Reviews των μηχανών αυτών θα είναι σύμμαχοί σου.

Θα μπορούσαμε να γράψουμε ολόκληρη εγκυκλοπαίδεια με περιστατικά που έχουν συμβεί τα τελευταία 10 χρόνια σε ηλεκτρονικά καταστήματα μέσα από ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών αλλά τα παραπάνω καλύπτουν ένα σημαντικό μέρος, επίσης είπαμε να μην μακρηγορήσουμε.

Όλα αυτά συμβαίνουν στο μαγικό κόσμο των ελληνικών ιστοσελίδων της σύγκρισης τιμών. Δεν θα πρέπει να σε φοβίζει, κάνεις κάτι πολύ πιο δύσκολο: Είσαι επιχειρηματίας στην Ελλάδα!

Σωστή διαχείριση σε αγορά και πώληση προϊόντων (χρησιμοποίησε στο έπακρο την τεχνολογία για να μειώσεις το λειτουργικό σου κόστος), εξυπηρετικός με τον πελάτη σου (αλλά στο σημείο που πρέπει) και τα υπόλοιπα θα έρθουν στην πορεία.
Η όλη εμπειρία θα σε κάνει σίγουρα καλύτερο.

Καλές πωλήσεις!!!

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « To eshop μου δεν πουλάει! Μεταφερόμαστε »

Please publish modules in offcanvas position.